V neznano

6. 7. 2015 // Moda / Modni insajder

Pravljični stol, nove poti in stare vezi. Nina Šušnjara se iz območja udobja naglo pomika v nepredvidljive mednarodne modne vode. Vendar ostaja naša, ponosna na svoj dom podpira svoje kolege in spoštuje slovenske modne ustvarjalce. Za fashion.si je svojo podobo prvič prepustila drugim rokam. Zaupa vase in v ljudi, s katerimi se obkroža. V zakon privlačnosti, ki ji je v zadnjem času izpolnil dolgoletno željo. Projekt s podjetjem mömax kakor karmični dar rodi luksuzen večnamenski kos pohištva iz lesa in pleksi stekla. Odskočno desko za znamko SUSNYARA. Le ta se seli. Nina nam ostaja.

Znamo Slovenci na splošno ceniti domači dizajn ali se preveč obračamo k tujim znamkam? Zakaj?

Seveda nas obstaja peščica, ki cenimo domači dizajn in podpiramo slovensko modo. Žal pa v večini Slovenci še vedno raje sledimo trendom, kot pa jih ustvarjamo. Želim si, da bi kot narod bolj verjeli vase in bili ponosni na naše ljudi ter jih podpirali. Tako je tudi v naši modni sceni. Seveda pa ne smemo zanemariti dejstva, da je Slovenija majhna in s tem je majhna tudi kupna moč. Slovenski dizajnerji ne moremo konkurirati dostopnejšim znamkam, ki so tuje in imajo za seboj masovno proizvodnjo. To je tudi eden izmed glavnih razlogov, zakaj smo neodvisni oblikovalci pri nas cenovno dražji.

Kateri slovenski oblikovalci so po tvojem okusu oz. delajo zares kvalitetno? V kakšnem odnosu si z njimi?

Kar nekaj naših bi lahko naštela, ki so mi všeč, so kvalitetni ter inovativni. Večino od njih si lahko ogledate tudi v našem editorialu. Pravzaprav smo se tudi zato odločili predstaviti slovenske oblikovalce, ker želim s tem sporočiti, da verjamem v nas. Čeprav smo v istem poslu, nismo konkurenca. Vsak dela svoje in smo si precej različni. Ampak to je dobro. Tako je ponudba večja. Ne želim biti tista, ki v pljuva v lastno skledo.

Kaj je tvojem mnenju ključnega pomena za oblikovalski preboj v tujino? Je del tega tudi oblikovanje nove znamke?

Ključnega pomena je ekipa. Da sestaviš ekipo, ki obvlada svoj posel, verjamejo vate brezpogojno in ti zaupaš njim. To je tisto najbolj pomembno in vredno. Naslednji korak pa je seveda oblikovati znamko, ki bo primerna za tuji trg. Ustvariti njeno celostno podobo, filozofijo branda in nenazadnje ime, ki je brezčasno, posebno in ima močno identiteto. Vse to zajema tudi naša nova, prenovljena modna znamka.... SUSNYARA

Kako gledaš na odnos med domačim in tujim trgom?

Predvsem je domači trg drastično manjši. Tuji trg dominira, kar se tiče ustvarjanja novih brandov in ponuja več možnosti. Zato je tudi pri meni prišlo do te točke preloma, ko je treba dlje, preko naših meja.

Kako je prišlo do sodelovanja z mömaxom? Kako se oblikovanje pohištva ujema s tvojo vizijo estetike in tvojim opusom?

Interier je velik del moje inspiracije pri kreiranju oblačil. Moja druga kolekcija ELLEMENT je bila v celoti posvečena interierju. Vedno pa sem si želela zase, za svojo dušo oblikovati kos pohištva. Pravijo, da pazi, kar si želiš. Sodelovanje z mömaxom se je enostavno zgodilo. Delimo isto filozofijo in občutek za estetiko, zato smo se hitro uskladili. Tako je CHAIRYTALE, multifunkcionalen kos pohištva, postal prvi uradni kos nove znamke SUSNYARA. Glavne inspiracije znamke so 70ta, kontrasti in surovi materiali. Vse to sem želela v tem kosu tudi izraziti. Zato je chairytale tako popoln predstavnik naše znamke.

Kako podobno/drugačno je oblikovanju oblačil?

Je popolnoma drugo. Že samo zaradi materialov. Pri pohištvu se sprašuješ, ali je stvar nosilna, pri oblačilu pa, ali je nosljiva. J

Boš v prihodnosti še vedno močno prisotna/zastopana tudi na domačem trgu?

Sproti bom videla, kako se bom počutila. Vse korake v svoji karieri sem delala po občutku in tisti so bili pravilni. Seveda bom tako ali drugače še vedno prisotna. Kako in na kakšen način, pa se še pustimo presenetiti. Lahko pa z gotovostjo trdim, da sem prevelik entuziast, da bi sedela križem rok.

Boš živela v tujini?

Veliko več bo potovanj, ampak lepota oblikovanja je, da to lahko počneš kjerkoli na svetu. Ko bo znamka postala dovolj velika, se bomo pa naprej pogovarjali.

Nam lahko izdaš kakšen konkreten načrt za prihodnost?

Nočem prehitro razglabljati, ker je žal veliko stvari neodvisnih od mene in bo prihodnost sama pokazala, v katero smer se bo moja pot razvijala. Vsekakor pa jeseni sledijo veliki premiki v moji karieri, o katerih vas takrat bolj konkretno obveščam.

L.R, P.C.

Foto : Klemen Razinger

Styling : Liza Rihar

Makeup : Maja Šušnjara Gabor

1-_3.jpgHlače: last stilista, jakna: vintage, ovratnik z resami: Matic Veler5-_1a.jpgKopalke: Kaja Ana Horvat, plašč: Ana Jelinič