Četrti dan na LJFW

6. 10. 2023 // Moda / Modne piste

Četrti dan Ljubljanskega tedna mode LJFW je bil na sporedu zadnji niz modnih revij. Danes ob 11. uri je v Centru Rog vrata odprl showrooom. Do 19. ure si lahko od blizu ogledate oblačila iz najnovejših kolekcij modnih oblikovalcev in blagovnih znamk. V kratkem se vračamo z odprtjem trgovine in podelitvijo nagrad WOW.
Zadnji dan modnih revij je sicer postregel s kar nekaj vrhunci: od rapanja do flamenka, sodelovanj, do obletnic.

Sarivalenci je v kolekciji Marie Antoinette in an office za pomlad/poletje 2024 v eno zlila dve nasprotji - prekipevajoči rokoko in pisarniško uniformiranost in ustvarila edinstveno campy kolekcijo. Volja se s kolekcijo Vsakih pet let širi na področje ženske mode. Ustvajalca Nejc Šubic in Sonja Tomič pa pri svojem delu ostajata zavezana trajnosti. Za znamko MNKCL stoji Monika Colja. Kolekcija Fragile 29 poudarja tekstil in tisk, združuje različne materiale, starim podarja novo življenje, se igra s plastenjem in prosojnostjo, ter ohranja mehkobo, kljub uličnem pristopu. Made in Anselma se je predstavila z Ostanki. Ime kolekcije ni naključno, temveč kaže na materiale, ki so bili uporabljeni za oblikovanje drzne, a hkrati nostalgične kolekcije.Cenjena blagovna znamka piva in vizionarski modni oblikovalci so razkrili rezultate svojega prelomnega sodelovanja. Skupna prizadevanja, prepojena z modo za nadaljnjo uporabo, so dosegla vrhunec z dogodkom Smiles in the night, ki je vključeval osupljivo predstavo/koncert Masaye v oblačilih Tie Kraševec in modno revijo oblikovalke Anje Medle. Dogodek Smiles in the Night je dokaz moči sodelovanja, trajnosti in transformativnega potovanja, ki ga predstavlja upcycling. Vsebuje skupne vrednote obeh industrij – zavezanost odličnosti, izvirnosti in bolj zeleni prihodnosti, saj je kolekcija skreirana iz rabljenih oblačil. Prik s kolekcijo Twighlight oblikovalke Dušice Županjac zajema bistvo tihe lepote. Nežni odtenki in natančne oblike se usklajujejo, da ustvarijo platno prefinjene razkošnosti.

Almirasadar in Petja Zorec sta svoje kreativne zamisli prepletli v kolekciji Spletke. Združili sta dve različni identiteti, navdih črpali iz zgodovine športa, gibanja ter mrež in mreženja. Petjini urbani kosi združeni z Almirinim ročnim delom. »Veliko stvari počneva skupaj, od službe do športa, in zato je bilo odločitev, da ustvariva skupno zgodbo, vsaka s svojimi značilnostmi, bilo čisto spontano,« je povedala Petja. »Tovrstnih sodelovanj je vedno več. Saj tako lahko nastane kaj novega. Skozi pogovor in posvet o predlogih se razvjajo nove zamisli,« je dodala Almira.

Maja Štamol je predstavila Dialog. Izraz izmenjave mnenj in komunikacijo med oblikovalko in nosilci njenih kreacij. Dodatke, nakit h kolekciji je ustavila njena hči Žani Luisa. Na 14. ediciji Ljubljanskega tedna mode LJFW je tako Maja 20 letnico ustvarjanja praznovala tudi na ta način, z dialogom med generacijami. »Zelo je bilo čustveno. Žani je devetošolka, želi po maminih stopinjah in pri tem jo podpiram, ker je talentirana, natančna, delovna, vztrajna, kreativna in ne vidim v drugem poklicu. Upam le, da ne bo preveč obremenjena z mamo. Ta dogodek je prelomnica! Razstavo je namreč že imela, a se mi je zdelo, da je zdaj zrela, da gre z mano na oder z izdelki, ki so res vrhunski.«

Trajnostna znamka brez oznake spola iz Severne Makedonije Ludus se osredotoča na uporabo naravnih materialov, kot so bombaž, svila, lan, volna in cupro. Oblikovalec Dragan Hristov združuje čustva in minimalistične silhuete ter raziskuje spremembe spola v zahodnih družbah. Mateyaneira v kolekciji oblačil Kolekcija: 23 ponuja raznoliko paleto oblačil, vključno z usnjenimi plašči, volnenimi jaknami, formalnimi oblačili in drugimi kosi. Izbirajo visokokakovoste materiale, natančno izdelavo in se igrajo s kulskim uličnim slogom.Draž s kolekcijo Cvetni prah ostaja zavezani istim načelom: nadzorujejo celoten proces, od materialov in oblikovanja do ročne izdelave. Pletenine, ki so jih predstavili v impresivni kolekciji, ki jo je otvorila Urška Centra s strastnim flamenkom, so elegantne in udobne ter izdelane iz visoko kakovostnih materialov s predanostjo trajnosti in odgovornosti do ljudi in narave. Draž je kolekcijo predstavil ob 30-letnici družinskega podjetja.

Melinda Rebrek, izvršna producentka Ljubljanskega tedna mode LJFW je ob zaključku modnih revij strnila misli in napovedala, kaj ekipa Ljubljanskega tedna mode LJFW snuje v prihodnosti:

»Veseli me, da smo srečno pripeljali dogodek do konca, saj je bila letos edicija vsebinsko zelo bogata in je zahtevala ogromno predanega dela vseh vpletenih. Brez srčne ekipe česa takega ne bi mogli izpeljati in hvaležni smo vsakemu posamezniku, ki je prispeval kamenček v mozaiku LJFW. Glede na to, da se je dogodek dogajal v bistvu še na gradbišču, priznam, da smo se ga malce bali, saj nismo vedeli, kaj nas čaka v prihodnjih dneh. A so nas odlični odzivi obiskovalcev in oblikovalcev prepričali, da je bila lokacija pravilno izbrana in je z dobro energijo in pretočnostjo veliko doprinesla k še boljšemu dogodku. V letu in pol odsotnosti se mi zdi, da so tudi oblikovalci izkoristili čas in ustvarili močne in izrazne kolekcije, ki bodo našle kupce in nove oboževalce, kar je na koncu dneva tudi cilj tega dogodka. Po zaključenem showroomu jih bomo prodajali tudi v naši trgovini, ki bo odprla vrata v Centru Rog na Petkovškovem nabrežju do konca oktobra. Otvoritev bomo združili s podelitvijo nagrad LJFW WOW za najboljše kolekcije.«

Družabno dogajanje

Zadnji dan modnih revij je bila velika dvorana v Centru Rog nabito polna. Marsikdo si je izbral prostor za ogled revij kar na terasi, ki je na eni strani ponujala odprt pogled na modno pisto, na drugi pa na novo urejeno Petkovškovo nabrežje in Ljubljanico.

Med obiskovalci smo zasledili Edito Cetinski, Špelo Kožar, Uroša Balantiča, Ireno Yebuah, Katarino Benček …

Špela Grošelj: »Prišla sem pogledat, kakšne so novosti. Jaz namreč prisegam na sproščen, casual videz. Navdušila so me očala Sossa Eyewear, ki so jih nosili modeli in Maja Štamol, kjer bi zlahka izbrala kak kos, tudi tri.”

Masayah je z petjem v živo na pisto pospremila kolekcijo Smiles in the night: »Počaščena sem, da sem bila lahko na pisti. In to s svojo Tio. Čestitke ustvarjalcem za refreshed kose in pokrovitelju, blagovni znamki Smile, za zamisel. Spodbujati je treba uporabo starih kosov, vintage... Ket to lahko vedno obrneš na svoj okus.«

Stane Jerko se tudi kot gost Ljubljanskega tedna mode LJFW ni ločil od svojega fotoaparata. »Ljubljanski teden mode in modne revije so mi v užitek že natanko 63 let. V tem času se je seveda veliko spremenilo. A vsaka doba ima svoj potencial in svoje videnje mode. Zdaj je recimo moda lahko prav vse, nekoč pa je bila moda bolj strogo definiralna. A kakor koli že, moda je namenjena ljudem, da lahko izrazijo svoj jaz.«

Okrogla miza Zamolčana trajnost modnega sveta
Četrti dan smo na LJFW spremljali tudi okroglo mizo v moderatorko Meto Pavlin Avdić, strateško direktorico iz komunikacijske agencije prvi.prvi. Tema Zamolčana trajnost modnega sveta je ponudila veliko zanimivih iztočnic. Sogovornice Natalija Medica, predstavnica Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Mojca Žganec Metelko, direktorica Zavoda KNOF so.p., Tanja Sedej, soustanoviteljica in direktorica agencije We explain ter predavateljica na Visoki šoli za poslovne vede, Zala Hrastar, modna oblikovalka, ki preoblikuje odpadni tekstil v nova oblačila in promovira trajnostno ustvarjanje so se strinjale, da se spremembe ne bodo zgodile čez noč, spodbujati jih je treba na vseh nivojih, predvsem pa smo zamudili trenutek za male korake. Zdaj je treba začeti k želenim ciljem korakati precej bolj odločno in hitreje. Zala Hrastar je izpostavila, da je ljudem težko stopiti iz cone udobja in poskusiti kaj novega predvsem pa poiskati svoj lasten stil. A ko enkrat naredijo ta korak, so vsi zadovoljni. Tanja Sedej je ponudila zanimive podatke, ki so jih pridobili z raziskavami. Zadovoljstvo ob nakupi trajnostnega oblačila je občutno večje, potrošniki pa so taka oblačila pripravljeni odšteti do 20 % več. Trajnostne kolekcije morajo biti lepe, skrbno izdelane in uporabne. Te tri lastnosti so ključne za večjo prodajo, je izpostavila Mojca Žganec Metelko. Natalija Medica je povedala, da je ključ k spremembi tudi urejena zakonodaja, stroškovni sistem za urejanje in obdelavo podatkov, shema za tekstil pa se na EU ravni že pripravlja, sprejeta bo prihodnje leto. Kot zanimivost: v EU letno na prebivalca kupimo za 26 kilogramov novega tekstila.

Pomembno vlogo pa imajo pri spremembi tudi mediji in vplivneži. Prevzeti bi morali odgovornost za to, da naredijo trajnost zanimivo in zaželeno so še sklenile govorke.

Okroglo mizo smo izvedli ob podpori Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.

Foto: LJFW

jm23_20231005_draz_055_3742.jpgjm23_20231005_sari_valenci_038_3447-1.jpgSarivalenci