Razstrupite svojo spalno rutino

11. 4. 2020 // Wellness / Mind & spirit

Že vrabci na strehah čivkajo, da zdravi ljudje jedo pretežno hrano rastlinskega izvora in redno telovadijo. Zakaj se jim ne bi v času samoizolacije pridružili tudi vi? Zdaj imate končno odlično priložnost, da preverite, če zdrava prehrana brez alkohola in redna vadba res vplivata na vaše počutje in izgled. Poleg omenjenega pa ne pozabite, da na zdravje vpliva tudi kvaliteta spanca. Saj veste, dobro spanje je pol zdravja!

Strokovnjaki pravijo, da na dan potrebujemo od 7 do 9 neprekinjenih ur spanja. Spanje lahko pomaga preprečiti težave s srčno-žilnim sistemom, izboljša razpoloženje, poveča zmožnost učenja, izboljša spomin ter prepreči povečanje telesne teže. Ker v kriznih trenutkih naše telo preplavlja stres, še preradi pa se zatečemo tudi k gledanju Netflixa pozno v noč, se lahko tudi v času izolacije kaj hitro zgodi, da je naš spanec slab. Če želite kakovostno zaspati (in izboljšati energijo), boste morda morali razstrupiti svojo spalno rutino. Poslovite se od dvojnih espressov in se pripravite na najboljši spanec v svojem življenju!

Tudi v času samoizolacije se držite urnika spanja

V telesu je veliko notranjih ur, ki delujejo skupaj, da bi organi in sistemi nemoteno delovali. Če gremo spat naključno, se njihova usklajenost poruši. Tudi v času izolacije zatorej ohranite urnik in hodite spat vsak dan ob isti uri.

Zvečer zatemnite luči

Po sončnem zahodu zatemnite luči, prilagodite pa tudi svetlost na ekranih pametnih naprav. Le tako bo telo nemoteno proizvajalo melatonin, zaradi katerega boste lahko zaspali na naraven način. Namesto obsesivnega gledanja serij in filmov v roke vzemite knjigo in spijte skodelico pomirjujočega čaja.

Prebudite se s sončno svetlobo

Nikar ne spuščajte rolet, saj sončna svetloba telesu sporoča, da je čas za pričetek novega dne. Sončna svetloba zavira proizvodnjo melatonina, kar posledično prebudi naše telo. Če je le mogoče, zjutraj popijte kavo na terasi ali ob odprtem oknu in pustite, da vam sončni žarki nežno pobožajo obraz.

Vadite vsak dan, vendar ne prepozno v dnevu

Redna vadba je odlična za vaše fizično in duševno zdravje, lahko pa pomaga tudi pri kakovosti spanja. Vendarle ne vadite prepozno v dnevu. Priporočljivo je, da ne vadimo 2-3 ure pred spanjem, to pa zato, da ima naše telo le tako čas, da po vadbi okreva, se upočasni in zmanjša raven kortizola v krvi.

Urejeno spalno okolje

Če ste oboževalka Marie Kondo (kdo ni?), že veste, kako nered vpliva na vaše počutje. Bodite izbirčni pri opremljanju spalnega okolja, saj vse vpliva na kakovost spanja. V spalnici se znebite česarkoli, kar bi vas lahko odvrnilo od spanja in si uredite udoben spalni kotiček. Tudi temperatura vpliva na kvaliteto spanja - bolj kvalitetno boste spali v hladnejšem prostoru s svežim zrakom. Pred spanjem prezračite sobo in skrbite za to, da je posteljnina zamenjana vsaj enkrat tedensko.

Izogibajte se prehranjevanju ali pitju ponoči

Čeprav vemo, da se je v času pandemije najlaže prepustiti lenobi in uživati v pregrehah, se zavoljo vašega zdravja odločite za nasprotno. Odpovejte se alkoholu, zadnji obrok pojejte do sedme ure zvečer, pred spanjem pa vadite hvaležnost in meditirajte. Če vas zagrabi lakota, to ustavite s skodelico ali dvema pomirjujočega čaja.

V. J.

Foto: Instagram

harlowejames.jpg@harlowejames